Persze, csak a bukósisak kötelező, a megfelelő motoros ruha nem, de ha ilyen öltözékben akár 80 km/h-val ütközöl és elrepülsz, akkor a sisaknak legfeljebb annyi jelentősége lesz, hogy könnyebben leszel azonosítható az arcod alapján.
Vannak szerencsés esetek, nem mondom, de azért elég szépen tele van az internet a különböző, rémisztőnél rémisztőbb sérülések fotóival, amik megelőzhetőek lettek volna ha a delikvensek a megfelelő ruházatot viselik.
Ha arra gondolsz, hogy a pénzed vagy a tested bánja, akkor azt hiszem elég egyértelmű a választás.
A külső ruházat a tested védelmének első védőfala.
Nem véletlenül szokták erős, kopásálló anyagokból készíteni, több rétegben, többször varrva, a kritikus pontokon megerősítve.
Az esés elleni védelem viszont csak egy a szempontok közül, melyeknek a motoros ruházatnak meg kell felelnie.
Ezek a fontos tulajdonságai:
Ha ezeknek megfelel a motoros külső ruházat, akkor viszonylagos biztonságban érezheted magad közlekedés közben.
És mielőtt bárki megkérdezi: nem, a farmer dzseki-nadrág nem jó erre a célra, az csak a mozivásznon néz ki jól, de balesetkor nem ér sokkal többet egy pólónál, vászonnadrágnál.
Rengeteg cég gyárt motoros ruházatot, így már csak rajtad múlik, hogy melyik az ízlésednek leginkább megfelelő, a Te stílusodhoz leginkább passzoló.
Ha egy megbízható márkát keresel, a Sixgeart tudom Neked javasolni, ami kifejezetten a magyar motorosok igényeit veszi figyelembe a ruhái tervezésekor.
A lábbeli a motoros ruha fontos darabja, ami több szempontból sem hanyagolható el.
Tornacipőben, tangapapucsban is láttam már embereket motorozni, azonban ez több, mint nem követendő példa.
A motoros csizmának egyszerre kell védenie a lábat a menetszéltől, a kipufogó forróságától, valamint védenie kell a lábfejet és a bokát a horzsolástoktól, kicsavarodástól.
Ha nem tartja fixen az ízületet, akkor könnyen ficam vagy törés lehet már egy kisebb esés eredménye is, ami után jó darabig esélyed sem lesz visszaülni a nyeregbe.
Ezen kívül jó szellőzést is kell, hogy biztosítson, hiszen a nélkül hamar bepállana, beizzadna a lábad, ami egyenes út a fertőzésekhez.
Ezen kívül a váltó kezelésében is sokat segít, ha egy masszív talpú-orrú csizmát viselsz, nem pedig egy puha, lenge cipőt.
A kesztyű hasonló jelentőséggel bír, mint a csizma, csak éppen a kezeidet védi a szél és az esések ellen.
Az ember egyensúlyvesztéskor, eséskor ösztönösen a kezével próbálja tompítani az ütközést, puszta kézzel azonban igen csúnya sérüléseket lehet szerezni hasonló esetben.
A tenyér és a kézfej igen érzékeny, sérülékeny része a testnek, érdemes vigyázni rá.
Sok motoros kesztyű protektorokkal is fel van szerelve, amik a bütyköket, ízületeket védik az ütődések ellen.
Lényeges még, hogy a tenyérrész jól tapadjon, ugyanis ha nem tudod erősen, biztosan fogni a kormány markolatait, húzni a gázt, abból könnyen baleset keletkezik.
Ha elkopott a motoros kesztyű, akkor érdemes minél hamarabb újat beszerezni, mert csúszós tenyérrel nem fogod tudni biztonságosan vezetni a motorodat.